Lag 0

Næstformand i DE Alex Mandrup Paulsen præsenterede indehaverne for en ny kampagne, der skal udbrede kendskabet til den værdi, forbrugerne får ved at vælge en ejendomsmægler MDE.

”Kend din ejendomsmægler på MDE-mærket; branchens kvalitetsstempel.” Sådan lyder budskabet, der nu florerer på Facebook og YouTube i en storstilet kampagne, som DE søsatte den 12. oktober.

Næstformand Alex Mandrup Paulsen, DE, præsenterede kampagnen for de fremmødte indehavere på dette års Indehaverdag: ”Forbrugerne placerer ejendomsmæglere lavt på troværdighedsbarometeret og sidestiller dem med brugtvognsforhandlere. Samtidig bliver ejendomsmæglere betragtet som for dyre og useriøse/smarte typer. Det kan vi ikke leve med! Derfor skal vi oplyse forbrugerne om, hvorfor ejendomsmæglere er kompetente rådgivere, der er alle pengene værd,” proklamerede han.

”Samtidig viser en ny analyse fra DE, at mange forbrugere føler, at ejendomsmæglere giver tryghed i bolighandlen, og at faglig ekspertise er den primære driver for at benytte sig af en ejendomsmægler. Det skal vi udnytte! Derfor søsætter vi en kampagne, som skal højne tilliden og forbrugernes indsigt i branchens kvaliteter ved at udbrede kendskabet til den faglige ekspertise og tryghed, forbrugerne får for salæret, når de vælger en ejendomsmægler MDE,” understregede han.

Førstegangskøbere vil dominere boligmarkedet fremover

Kampagnen henvender sig hovedsageligt til førstegangskøbere i alderen 20-35 år, fordi det er en stor målgruppe, der dominerer boligmarkedet nu og kommer til det i de næste mange år. ”Vi skal have fat i den nye generation, som indtræder på boligmarkedet, så vi allerede fra begyndelsen kan uddanne dem i værdien af at have en ejendomsmægler MDE ved sin side i bolighandlen,” fortalte Alex Mandrup Paulsen.

Kampagnen vil løbende blive rullet ud og består af to film, en række Facebook-opslag, plakater til brug i butikkerne, annoncebjælker, opdaterede brochurer til køber og sælger og en helt ny køberrådgivningsbrochure. Derudover er der produceret et MDE-kvalitetsstempel i tre forskellige farver, der bl.a. erstatter det MDE-klistermærke, der i mange år har prydet langt de fleste af landets ejendomsmæglerforretninger.

Du kan finde de nye plakater her 
Du kan finde de nye annoncebjælker her 
Du kan finde det nye MDE-stempel her 
OBS! Du skal være logget ind på de.dk før ovenstående links virker. 

Sammen når vi langt, alene når vi ingenting

Afslutningsvis opfordrede Alex Mandrup Paulsen alle indehaverne til at tage aktivt del i kampagnen: ”Husk at dele alle de Facebook-opslag, som løbende bliver slået op på DE’s Facebook-side i forbindelse med kampagnen – I har hul igennem til forbrugerne, det har DE ikke. Hæng plakaterne op i jeres butiksvinduer, og brug det nye MDE-stempel på jeres hjemmeside, autosignatur, visitkort og butiksdør, så forbrugerne let kan se, at I er mærket med branchens nye kvalitetsstempel.”

 

Du kan se første kampagnefilm her:

 

Tekst: Sandy Thornland
Foto: Zentuvo