Efter 6 år i stolen har bestyrelsesformand Torben Strøm valgt at træde tilbage, og der blev således valgt ny formand. Den nye formand er Mikael Hartmann. Desuden kom der et nyt ansigt i bestyrelsen, da Dansk Ejendomsmæglerforening i dag holdt repræsentantskabsmøde.

Dansk Ejendomsmæglerforening holdt i dag deres årlige repræsentantskabsmøde på Kellers Park ved Vejle.

Torben Strøm blev i 2013 valgt som formand for DE og ved samme lejlighed blev Mikael Hartmann valgt ind i bestyrelsen. De to erfarne ejendomsmæglere har således haft et tæt samarbejde gennem de seneste år, og i dag blev Mikael Hartmann valgt som ny formand. De deler syn på branchen og Mikael Hartmann ser frem til at føre den forandringsproces, DE er i gang med, videre.

Mikael Hartmann var særligt tilfreds med den etiske handlingsplan for ejendomsmæglere, der var tilslutning til på repræsentantskabsmødet. ”Vi har arbejdet med etikken, fordi handel dybest set er en tillidssag. Også handel med fast ejendom.”

Torben Strøm er tilfreds med de mål, han har nået, og han glæder sig til mere tid til familien og forretningen hjemme i Haderslev. ”Jeg har sagt til Mikael, at han altid er velkommen til at ringe, hvis han har spørgsmål. Men det tror jeg ikke, at han behøver”, siger Torben Strøm. ”Mikael bliver en fremragende formand, der vil løse sine opgaver på bedste vis.”

Den ledige bestyrelsespost blev besat af Marie Helms fra Cushman & Wakefield RED. Dansk Ejendomsmæglerforenings bestyrelse består desuden af seks andre medlemmer: Arne Yde Madsen (København), Jan Mortensen (Odense), Klaus Kristjansen (Nørresundby), Mogens Kragh (Holstebro), Nicky Eckhardt (Odense) og Pernille Sams (Hillerød). Mikkel Henriksen (kreds 3) og Lars Kvist (kreds 6) blev valgt som suppleanter.

DE’s nye bestyrelsesmedlem

Marie Helms

Marie Helms er erhvervsmægler og valuar. Hun er associate partner hos Cushman & Wakefield RED, hvor hun til daglig leder afdelingen for Occupier Services. Hun har en fortid hos DTZ, hvor hun i perioden 2008-2016 blandt andet var souschef for vurderingsafdelingen og sidenhen afdelingsleder for lejerrådgivning.

Marie Helms har været med i kredsbestyrelsen i DE’s Kreds 1.

For yderligere oplysninger kontakt:

Direktør Ole Hækkerup, Dansk Ejendomsmæglerforening – tlf. 29 42 40 45 / oh@de.dk

Gruppebilled bestyrelsen

Foto: Kennet Agerbo

DE’s nye bestyrelse består nu af: (fra venstre) Arne Yde Madsen, Mogens Kragh, Nicky Eckhardt, Pernille Sams, Mikael Hartmann, Klaus Kristjansen, Marie Helms og Jan Mortensen.